De la Plahotniuc la oamenii lui Dodon? Accent TV va retransmite cel mai popular post TV din Rusia

shadow
Marţi, 22.10.2019 05:31   1485
Consiliul Audiovizualului (CA) a aprobat, în cadrul ședinței din 21 octombrie, solicitarea postului de televiziune Accent TV, afiliat socialiștilor, privind modificarea denumirii în „Primul în Moldova” pe motiv că a obținut contractul de retransmisie a postului „Pervîi Kanal” din Rusia, potrivit Media-azi.

Decizia a fost aprobată luni, 21 octombrie, unanim de către șase membri CA prezenți la ședință. Aceasta în timp ce și postul de televiziune Prime TV din Moldova, ce face parte din holdingul General Media Group Corp, proprietarul căruia este ex-liderul democrat Vlad Plahotniuc, în prezent, retransmite conținutul „Pervîi Kanal”.

Administratorul postului de televiziune Accent TV, Stanislav Vîjga, a anunțat, în cadrul ședinței, că radiodifuzorul a semnat contractul cu televiziunea „Pervîi Kanal” și a fost întocmită grila de emisie, scrie Media-Azi.

Membra CA Lidia Viziru s-a interesat în ce mod postul va asigura prevederile legale cu privire la serviciile de televiziune, programele audiovizuale achiziționate de peste hotare, care trebuie să provină în proporție de cel puțin 50% din statele membre ale Uniunii Europene și/sau din statele terțe participante la Convenția europeană privind televiziunea transfrontalieră.

Advertisement

Stanislav Vîjga a răspuns că postul tv negociază cu agenții din statele europene în acest sens și că deja „Pervîi Kanal” are mai multe asemenea contracte.

Viziru a adăugat că singurul risc pe care îl vede în acest caz e că va fi retransmis concomitent același conținut de către doi radiodifuzori, întrucât și Prime TV transmite, deocamdată, „Pervîi Kanal”.

Șeful Direcției Licențiere și Autorizare CA Nicolai Dastic a precizat că a solicitat de la postul Prime TV informațiile din contractul încheiat cu postul din Federația Rusă, însă nu a primit răspuns. Dastic a specificat că ambele contracte semnate de către Pervîi Kanal cu Accent TV și cu Prime TV nu sunt exclusive, adică ambele posturi tv, ipotetic, pot retransmite acest content.

La începutul lunii august, CA a inclus Accent TV în lista "must carry", a posturilor care trebuie retransmise obligatoriu de toţi operatorii de cablu din ţară.

De menționat, că și Prime TV de ceva timp utilizează o nouă siglă, aprobată în ședinta Consiliului Audiovizulalului, fapt pentru care a fost sancționat cu 5.000 lei pentru că nu a anunțat CA că utilizează altă siglă (amenda a fost aplicată până la aprobarea siglei).

Anterior, Duma de Stat de la Moscova a îndemnat Pervîi Kanal să rezilieze contractele cu Prime TV, după adoptarea Legii anti-propagandă și expulzarea mai multor echipe de jurnaliști ruși de la Aeroportul din Chișinău.

Postul Prime TV este unul dintre cele mai vizionate din Republica Moldova, atât conform datelor companiei de măsurare a audienței tv, cât și sondajelor sociologice.

Beneficiar final al postului Accent TV este Vadim Ciubara, proprietarul companiei rusești Media Invest Service (Медиа Инвест Сервис OOO – 100%), despre care RISE Moldova a scris că ar fi „consilierul din umbră” al președintelui Igor Dodon.



Oportunitati