Televiziunea lui Plahotniuc a fost sancționată cu amendă de 70.000 de lei

shadow
Joi, 05.04.2018 17:15   2260
Consiliul Coordonator al Audiovizualului a decis să sancționeze postul de televiziune „Prime” cu amendă maximă – în valoare de 70.000 de lei pentru că a transmis discursul președintelui rus Vladimir Putin, încălcând astfel Codul Audiovizualului.

Decizia a fost adoptată ca urmare a sesizării depuse de Asociațiai Obștești Comunitatea pentru advocacy și politici publice "WatchDog.md", în care se menționează că Prime TV pe 1 martie 2018, ora 11:00, „a retransmis integral și în regim live programul „Ежегодное послание Президента РФ В. В. Путина Федеральному Собранию” de la postul Первый Канал din Federația Rusă.

În cadrul dezbaterilor publice, președintele CCA, Dragoș Vicol, a menționat că "postul TV „Prime” a încălcat flagrant art. 9 alin. (21) din Codul audiovizualului prin difuzarea mesajului anual al președintelui Federației Ruse, V. Putin, în cadrul căruia au fost proliferate mesaje cu caracter de supremație a Rusiei în raport cu alte state, de dezvoltare a unor arme strategice non-balistice împotriva cărora sistemul de apărare antirachetă devine inutil și, drept răspuns la agresiunea externă, Rusia își rezervă dreptul de a folosi arme nucleare etc."

Potrivit CCA, pentru a asigura securizarea spațiului informațional al țării, era imperios necesar ca Prime TV să sisteze "retransmisia acestei emisiuni", care a durat două ore.

Advertisement

"Pentru că a dat dovadă de nerespectare crasă a prevederilor art. 9, alin. (21) din Cod, care stipulează expres: „În vederea asigurării securității informaționale a statului, se permite radiodifuzorilor și distribuitorilor de servicii transmisia programelor de televiziune și radio cu conținut informativ, informativ-analitic, militar și politic care sunt produse în statele membre ale Uniunii Europene, SUA, Canada, precum și în statele care au ratificat Convenția europeană cu privire la televiziunea transfrontalieră”, membrii CCA au sancționat postul de televiziune cu amendă maximă - în valoare de 70.000 de lei.

Postul Prime TV este deținut de compania General Media Group Corp SRL care are un capital de 40 milioane lei, iar singurul acționar al acesteia este Vlad Plahotniuc, liderul Partidului Democrat și unul dintre cei mai bogați și controversați afaceriști și politicieni din Moldova.

Pîână în mai 2017, Plahotniuc a deținut patru posturi de televiziune: Publika TV, Prime TV, Canal 2 și Canal 3, și trei posturi de radio - Publika FM, Muz FM și Maestro FM.

În mai 2017 General Media Group a cesionat drepturile de emisie a posturilor Canal 2 și Canal 3 la firma Telestar Media SRL, care îl are ca fondator și administrator pe Oleg Cristal, consilierul politic al liderului democrat.

Administrator al General Media Group este Petru Jelihovschi.

Citiți și: 

Proprietarii televiziunilor din Moldova: Miliardari americani, afaceriști locali, bănci din Rusia și milionari de la Tiraspol



Oportunitati